Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yarın Başakşehir-Kayaşehir Metro hattını hizmete alarak İstanbul kent içi raylı sistem ağının gücüne güç katacaklarını vurgulayarak, “İstanbul şehir içi trafiğinde trafik sıkışıklığının azalması ve vatandaşlarımızın yaşamının kolaylaşması adına yeni bir soluk aldıracağız” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Başakşehir-Kayaşehir metro hattında basın açıklaması yaptı. Yarın, Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattı’nın açılışını yaparak İstanbul için yeni bir mega projeyi daha başarıyla tamamladıklarını belirterek, “Türkiye’nin dört bir köşesine aynı zamanda kazandırdığımız dev eserlerimiz; milletimizin konforlu ulaşımına hizmet ettiği gibi; Türkiye Yüzyılı’nın üzerinde yükseleceği büyük ve güçlü Türkiye’nin altyapısını da sağlamaktadır. Bu kapsamda yalnızca İstanbul’da; Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul Havalimanı, İstanbul-İzmir Otoyolu, İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı ve Kağıthane-İstanbul Havalimanı metroları gibi tüm dünyanın gıptayla baktığı dev proje ve yatırımları başarıyla tamamlayarak, İstanbul’u modern ulaşım altyapısıyla hayallerin ötesinde bambaşka bir noktaya taşıdık. İstanbulluların yaşam kalitesini yükselttik ve İstanbul’u çok kıymetli bir marka şehre dönüştürdük” ifadelerini kullandı.
Başakşehir-Kayaşehir Metro hattını hizmete alarak İstanbul kent içi raylı sistem ağının gücüne güç katacaklarını aktaran Karaismailoğlu, İstanbul’da şehir içinde trafik sıkışıklığının azalması ve vatandaşların yaşamının kolaylaşması adına yeni bir soluk aldıracaklarını söyledi.
Karaismailoğlu, “Özellikle büyük şehirlerimizde artan nüfusa ve araç sayısına paralel olarak yaşanan trafik sorununu ortadan kaldırmanın en önemli yolu da raylı sistemlerimizi yaygınlaştırmaktan geçmektedir. Bu noktada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak özellikle büyük şehirlerde yaşayan vatandaşlarımızın yaşamının kabusa dönüşmemesi için çok önemli kent içi raylı sistem projelerini hayata geçirdik ve yenilerini yapmaya da devam ediyoruz. İstanbul’u da bir baştan diğer başa modern raylı sistem ağlarıyla donatıyoruz. Marmaray Projesi, ülkemizin son yıllarda ortaya koyduğu küresel vizyonun en önemli göstergesi ve somut adımlarından biridir. Pekin’den Londra’ya kesintisiz ulaşım sağlayan bu projemiz, ülkemizin merkezinde yer aldığı Modern İpek Demiryolu’nun en önemli parçasını oluşturdu” değerlendirmesinde bulundu.
BU BİZİM İÇİN BÜYÜK BİR GURUR
Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı’nın yanı sıra Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Güngören, Bağcılar Kirazlı Metro hattı, Halkalı-Başakşehir-arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metro hattı, Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi, Altunizade – Ferah Mahallesi- Çamlıca Camii – Bosna Bulvarı Metro Hattı ve Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Hattı’nın; metrobüs Zincirlikuyu İstasyonu, Yenikapı-Taksim- Hacıosman Metrosu Gayrettepe İstasyonlarıyla entegre edileceğini dile getiren Karaismailoğlu, Gayrettepe son etabı olmak üzere 5 ayrı metro hattında çalışmaların hızla devam ettiğini belirtti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, 2 Ekim 2022’de Pendik Sabiha Gökçen Havalimanı ve 22 Ocak 2023’te Kağıthane-İstanbul Havalimanı metrolarını açtıklarını anımsatarak, İstanbul’da yapımı tamamlanıp, halkın hizmetine sundukları metro hattı uzunluğunun 318 kilometre olduğunu vurguladı.
PROJEYİ DE HEMEN DEVRALDIK VE YAPIM ÇALIŞMALARINI HIZLANDIRDIK
Yapımı devam eden projelerin bitmesiyle bu rakamın 380 kilometreye yükseleceğini dile getiren Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Bu bizim için büyük bir gurur. İstanbul’da insanımızı toplu taşıma ve diğer temiz, akıllı ulaşım çözümlerine yönlendirecek çalışmalarımıza da devam edeceğiz. İstanbul'un toplamda 1100 kilometre metro ihtiyacı var. Yerel yönetim görevini yerine getirmezken, bir metro hattını 80 yılda bitirecek bir hızda ilerlerken, Bakanlık olarak elimizi taşın altına koyuyor ve İstanbul’un eksiklerini tamamlıyoruz. 6,2 kilometre uzunluğundaki Başakşehir-Kayaşehir hattımızda; Onurkent, Şehir Hastanesi, Kayaşehir Toplu konutlar ve Kayaşehir meydan istasyonları olmak üzere toplam 4 istasyon bulunuyor. Çam ve Sakura Şehir Hastanesi'nden de geçecek ve tasarım hızı saatte 80 kilometre olan araçlar vasıtasıyla saatte tek yönde 70 bin yolcuya hizmet verecek. Şuan ki mevcut İstanbul Büyükşehir Belediyesi yönetimi pandemi sürecinde oldukça önemli faydalar sağlayan bu hastanemizin karayolu bağlantısını da yapmamıştı. İstanbullu vatandaşlarımızı mağdur etmemek için karayolu bağlantısını bakanlık devraldık ve bitirdik. En hayati ihtiyacın sağlık hizmetlerine ulaşım olduğu pandemi döneminde vatandaşımızın canının tehlikeye atılmasına elbette izin vermedik. Projeyi devraldık ve karayolu bağlantısını hızla tamamladık. Yolunu yapmadıkları gibi metro hattını da yapmayacaklarını bize bildirdiklerinde bu projeyi de hemen devraldık ve yapım çalışmalarını hızlandırdık.”
ÇOK LAF ÜRETENLER MAALESEF HİÇ İŞ YAPMAMIŞTIR
İBB’den devralındığında hattın sadece yüzde 5’inin tamamlanabildiğini kaydeden Karaismailoğlu, “Metro hattımız, faaliyetlerimiz neticesinde hızla ilerledi, test sürüşleri yapıldı. İstanbulluların hizmetine sunulmaya hazır hale getirdik. Aynı tarihlerde ihale ihalesi yapılıp inşaatına başlanan İBB’nin sorumluluğundaki Mahmutbey-Esenyurt metrosunun ilerlemesi yüzde 5 seviyesindedir. Halkalı-kirazlı metrosunun ilerlemesi de yüzde 10’a seviyesindedir.Çok laf üretenler maalesef hiç iş yapmamıştır. İstanbullulara yeni bir hizmeti sunma gururunu beraber yaşıyoruz. Hattımızın işletmeye alınmasıyla; kent merkeziyle Çam ve Sakura Şehir Hastanesi arasında hızlı, ekonomik ve güvenli bir ulaşım inşa ederken diğer toplu taşıma modları aracılığıyla entegrasyon sağlayacağız. Projemizle; Metrokent İstasyonu’nda Bağcılar-Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyatköy hattının yanı sıra Kayaşehir İstasyonu’nda Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro hattıyla entegre olacak. Bu entegrasyonla bölgenin havalimanına metro ulaşımı da sağlanacak” şeklinde konuştu.
Karaismailoğlu, proje ile Kayaşehir – Mahmutbey’in 20 dakika, Metrokent – Bakırköy Özgürlük Meydanı’nın 29 dakika, Metrokent – İstanbul Havalimanı’nın 24 dakika, Çam ve Sakura Şehir Hastanesi – Bakırköy (Kirazlı) arası seyahat süresinin 23 dakika olacağına işaret etti.
MİLLETİMİZE NEYİN SÖZÜNÜ VERDİYSEK YAPIYORUZ
Projeleri mimari estetikleriyle eşsiz yapılar olarak inşa ettiklerinin altını çizen Karaismailoğlu, “İstanbul Havalimanı, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi Köprüleri, Çamlıca Kulesi gibi tüm bu projelerimiz, estetik ve özgün mimarileriyle Türkiye’yi ilk kez gören yabancı ziyaretçiler üzerinde son derece olumlu etkiler bırakıyor. Hiç kimsenin şüphesi olmasın ki Cumhurbaşkanı’mız başta olmak üzere hükümetimizin İstanbul’daki hizmet süreci bitmedi. Biz, her zaman İstanbul ve İstanbulluların yanında ve yakınındayız. Milletimize neyin sözünü verdiysek yapıyoruz. 20 yıldır verdiğimiz uğraşlar sonunda ortaya çıkan büyük ve güçlü Türkiye, verdiğimiz sözleri tutmaya da acil ihtiyaçları gidererek vatandaşına derin bir nefes aldırmaya da muktedir. Bizler afette de pandemide de iyi günde de vatandaşımızın hep yanında olduk. Olmaya da devam edeceğiz. İstanbulluların ihtiyaçlarına cevap veren, hızlı, emniyetli ve konforlu ulaşım ağını tesis edene kadar durmayacağız, çalışacağız” diye konuştu.
TÜRKİYE’NİN GELECEĞİNİ AYDINLATMAYI SÜRDÜRECEĞİz
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde Türkiye’nin her türlü zorluğu aşabilecek güçte olduğunu vurgulayan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, Türkiye’nin geleceğini aydınlatmayı da en hızlı ve doğru biçimde sürdüreceklerini söyledi. Karaismailoğlu, “Başladığımız projeleri planlamamıza uygun biçimde birer birer milletimize sunacağız. 20 yılda neyin sözün verdiysek yaptık. 100 yılda gerçek olabilecek projeleri böylesi kısa bir süreye sığdırdık. Geçmişte yaptıklarımızdan gelen güvenle, umutlu yarınları da inşa edeceğiz. Aziz milletimiz bize her zaman güvendi ve milletimizin bize güveni, en büyük gücümüz oldu. Biz de işte bu güvenden aldığımız güçle milletimize umut olmaya devam edeceğiz” dedi.